Когато става дума за стартиране на собствен ресторантьорски бизнес, елементът, който не бива да пренебрегвате, е търговският дизайн на Вашата кухня. Това е също толкова важно, ако не и повече, от цялостното оформление на залата за клиенти и екстериора на самия ресторант.
Защо кухнята е от такова голямо значение?
Вашият персонал ще прекарва по-голямата част от времето си зад стените на кухнята. Търговският дизайн на кухнята е ключ към успеха на вашия бизнес, когато става дума за ефективност при изпълнението на задачите, перфектното приготвяне на всички рецепти и поддържане на безопасна работна среда за персонала.
Какво трябва да подготвите, преди да проектирате кухнята си?
- Складова площ
Тези помещения са нещо много повече от място за съхранение на продуктите, съдовете и приборите. Складът трябва да се намира на удобно за персонала място, ако е възможно, на една врата разстояние от кухнята. Посудата и приборите се съхраняват разделно едни от други. Ако в основната кухня имате малко повече място, дръжте приборите и съдовете там, докато помещението за склад превърнете в хладилно помещение. Така можете да съхранявате пресни продукти върху откритите рафтове, без да се притеснявате, че могат да смесят миризмата си с по-тежките храни или да се повлияят от липсата на вентилация в обикновения хладилник. Менюто ще ви подскаже какви размери трябва да има склада и колко ниска температура трябва да развие охладителната система. При усъвършенстваните кухненски складове има зони с различна температура, както и място за шокови охладители или допълнителни електроуреди.
- Процес на доставка
Във времето за готвене, когато поръчките валят и клиентите чакат нетърпеливо реда си, всяка минута е важна. Същото важи за доставките, особено що се касае до пресни плодове и зеленчуци, риба, яйца и млечни продукти, смесо – всички те са изключително чувствителни към температурата и небрежния транспорт. След като продуктите бъдат доставени, те трябва да бъдат щателно проверени и отбелязани в специален списък, чрез който ще следите годността им. Часове преди ресторантът да отвори врати, кухненският персонал започва подготовката на продуктите, а обслужващият – с почистването на залата и масите за хранене. Представете си, че имате два екипа, които работят независимо едни от други, затова и почистването не бива на влияе на подготовката на храната. За предпочитане е да не се случват по едно и също време. Отделно от това, помислете за вътрешния екип – готвачите и техните помощници. Всеки един от тях трябва да има свое място в кухнята и определени задачи, които да изпълнява. Придвижването на персонала между алеите с електроуреди, маси и плотове също е важно. Например, ако имате човек, който отговаря за скарата, той ще се грижи за нейното почистване и поддържане, за необходимата мазнина и за подготовката на месото. Станцията със скарата ще се намира близо до хладилното помещение с месото, а необходимите чинии ще са наредени върху рафтове над или близо до аспиратора на грила. Също така, ако към месото има порция печени зеленчуци, същият човек ще отговаря и за тяхната подготовка. По подобен начин помислете и как да облекчавате работата на персонала си, когато отсъства член на екипа. Ако майсторът на паста работи до или зад отговорника за скарата, двамата трябва да познават работата на другия, за да могат да се заместват при нужда или да поемат задачите си при повече поръчки.
- Бюджет
Може да имате гениален план за дизайна на ресторанта си, но е нужно да останете реалисти, ако искате той действително да действа. Лесно е да се увлечете в купуването на електроуреди, тъй като всички те изглеждат важни, предлагат множество функции и могат да се ползват от неквалифициран персонал. Нужно е обаче да се придържате към нуждите на менюто и да включите в сметките си свободното пространство, така че да няма нищо излишно и нищо да не липсва.
Ако търсите доказан партньор за професионално кухненско оборудване, то несъмнено трябва да проверите сайта на : Profektakitchen.com