Американските Amazon и Apple са най-скъпите марки в света, но китайските марки продължават да се увеличават в списъка и вече изпреварват водещите европейски марки. Това показва световната класация, съставена от Kantar BrandZ и цитирана от Ройтерс. Amazon е основана от Джеф Безос през 1994 г. и остава най-скъпата марка в света на стойност 684 милиарда щатски долара. На второ място е Apple, която е основана през 1976 г. и има пазарна стойност от 612 милиарда щатски долара, следвана от Google с пазарна стойност от 458 милиарда долара. Tencent, най-голямата компания за социални мрежи и видеоигри в Китай, не се класира на пето място, но китайският онлайн търговец на дребно Alibaba се класира на седмо място. Китайските марки напредват постепенно и бавно. Директорът на глобалната стратегия на Kantar BrandZed Греъм Стейпълхърст заяви, че все повече компании се възползват от тяхното технологично развитие и показват, че могат да бъдат в крак с основните тенденции, оформящи Китай и световния пазар.
Пет марки, водени от китайските гиганти за електронна търговия Pinduoduo и Meituan, са увеличили повече от два пъти стойността си. Водещият производител на спиртни напитки в Китай Moutai, платформата за споделяне на видео TikTok и американският производител на електрически автомобили Tesla допълниха списъка. Основана през 2003 г., Tesla е най-бързо развиващата се марка и се превърна в най-скъпата марка за автомобилните производители. Според Kantar стойността му нараства с 275% годишно, за да достигне 42,6 милиарда щатски долара.
А ето я и класацията топ 10:
- Амазон – 683,852 млрд. д.
- Епъл – 611,997 млрд. д.
- Гугъл – 457,998 млрд. д.
- Майкрософт – 410,271 млрд. д.
- Тенсент – 240,931 млрд. д.
- Фейсбук – 226,744 млрд. д.
- Алибаба – 196,912 млрд. д.
- Виза -191,285 млрд. д.
- Макдоналдс – 154,921 млрд. д.
- Мастъркард – 112,876 млрд. д.